Van stapels dossiers naar een online werkplek

Advocatenkantoren

Met onze slimme IT oplossingen haal je het voordeel uit de digitale mogelijkheden, zonder in te leveren op dataveiligheid. Het tijdperk van enkel papieren dossiers verandert ook in de advocatuur. Sterker nog: door de invoering van het nieuwe wetsvoorstel KEI-I zal de advocatuur, in de komende jaren, digitaal moeten procederen. Dit geldt onder andere voor het civiele en bestuursrechtelijke procesrecht.

Arcus IT

Bij Arcus IT snappen we dat je zorgeloos en flexibel op afstand wilt werken met de zekerheid dat alle vertrouwelijke informatie veilig is geborgd. Door te werken vanuit een documentmanagementsysteem (DMS) worden alle documenten, tijdregistratie en relatiebeheer in één centraal systeem gesynchroniseerd opgeslagen. Je kunt er dus zowel thuis als op kantoor vanuit gaan dat de informatie up-to-date is.

Security

E-mails naar bijvoorbeeld cliënten, (gerechts)deurwaardes en mediators kunnen daarnaast volledig versleuteld worden verzonden. Daarnaast zijn er extra mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jouw online werkplek optimaal beveiligd is dankzij antivirussoftware, vulnerability scans, firewalls en Mobile Device Management. Zo kan jij zorgeloos flexibel werken met gevoelige en vertrouwelijke informatie in een veilige digitale omgeving.

Werken in een cloudbase omgeving is niet onveiliger dan werken vanaf jouw centrale server. Sterker nog, een server op locatie heeft minder te bieden in continuïteit en veiligheid dan een extern datacenter.

Voordelen

 

  • Veilig beheer data
  • Kostenbesparing
  • Efficiënte dossieropbouw
  • Dossierkoppeling
Arcus IT advocatuur

Ontdek de totale online werkplek

Op basis van onze jarenlange ervaring en nauwe samenwerking met vele organisaties hebben we een complete werkplek voor de advocatuur samengesteld. Van e-mail tot adoptie en van devices tot het intranet: hierin zijn alle aspecten opgenomen waar de moderne organisatie om vraagt.

Invulling van de werkplek
De specifieke invulling van elk onderdeel ligt niet vast. Of het nu gaat om interne applicaties, security of dashboarding: voor alle aspecten van jouw werkplek zijn er diverse leveranciers op de markt die hieraan invulling kunnen geven. Het is uiteindelijk cruciaal dat je kiest voor de leveranciers die passen bij jouw bedrijf, strategie en visie.

Keuzes maken
Eerst brengen we je huidige situatie in kaart en daarna de gewenste situatie. Welke applicaties blijf je gebruiken, welke ga je vervangen en waarvoor? En aan welke onderdelen ga je voor het eerst structureel invulling geven?

Een volledig geïntegreerde werkplek
We denken graag met je mee over strategie, concrete keuzes, implementatie én planning. Uiteindelijk zorgen we ervoor dat alle keuzes volledig geïntegreerd worden in één centrale werkplek voor gebruikers. Veilig, op maat, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig.

On premise

Jullie werken grotendeels nog met lokaaldraaiende applicaties die alleen toegankelijk zijn vanaf kantoor.

Cloud desktop

Jullie maken gebruik van een virtuele desktop-oplossing, waarop applicaties toegankelijk zijn vanaf externe locaties.

Hybride

Een deel van de collega’s werkt met een extern bureaublad terwijl de rest al volledig met Cloud-applicaties werkt.

Modern workplace

Jullie werken vanuit een centraal dashboard volledig in de Cloud en alle applicaties werken slim samen.

De rol van Arcus IT

  • Strategie en advies
  • Implementatie van de oplossingen
  • Kennisdeling en best practices
  • Beheer van de werkplek
  • 24/7 support
  • Single Point of Contact
  • Security
  • Back-up
  • Training en adoptie

Samen een concreet plan van aanpak maken? Ik help je graag!

Bart Krielen
ICT-adviseur Advocatuur

Jouw routekaart naar de online werkplek?

Laten we samen een concreet plan van aanpak maken!