Storing bij VoIPGRID op vrijdag 19 januari 2018

Door , op dinsdag

Storing bij VoIPGRID op vrijdag 19 januari 2018

Door een storing bij de toeleverancier British Telecom (BT) van VoIPGRID was er van vrijdag 19-01-2018 10:48 uur tot zaterdag 20-01-2018 1:16 uur geen inkomend verkeer mogelijk. Er zijn geen problemen met uitgaand verkeer geweest, doordat VoIPGRID voor uitgaande gesprekken meerdere mogelijkheden gebruikt en zij snel hebben kunnen “switchen” naar een alternatieve mogelijkheid. In Nederland is het helaas niet mogelijk om dit ook voor inkomend verkeer te doen. 

Omdat het VoIPGRID netwerk zelf geen uitval had, konden daarnaast alle klanten op het platform wel gewoon met elkaar bellen en konden collega’s onderling ook gewoon telefonisch contact hebben.
 

Oorzaak storing


De toeleverancier BT van VoIPGRID heeft normaal gesproken twee “fiber kabel routes” naar Nederland om alle gesprekken te verwerken. Dit is een redundant systeem, waarbij bij uitval van de ene route, de andere route het naadloos kan overnemen. Door een vervelend toeval waren er bij beide routes - die honderden kilometers van elkaar af liggen - problemen.

BT heeft kenbaar gemaakt dat bij de route vanaf Duitsland de kabels bij Arnhem beschadigd zijn geraakt door werkzaamheden door derden waarbij heipalen recht door de kabels zijn geslagen. Ook bij de route vanaf Frankrijk zijn door bouwwerkzaamheden de kabels onherstelbaar beschadigd. Om de storing op te lossen moesten er door BT nieuwe kanalen en vezels geplaatst worden.


Vragen en reacties


Bij VoIPGRID realiseren ze zich dat vele partners en eindklanten hiervan veel hinder hebben ondervonden. Door deze storing waarvan de oorzaak buiten de macht van VoIPGRID ligt, hebben zij niet de kwaliteit in dienstverlening kunnen leveren die zij nastreven. Dit vindt VoIPGRID ontzettend vervelend en zij betreuren dit dan ook ten zeerste.

De toeleverancier BT heeft een uitstekende reputatie en bestuurt een aanzienlijk deel van de Europese markt. VoIPGRID werkt al 8 jaar naar volle tevredenheid en zonder noemenswaardige storingen met BT samen en weten daarom dat zij met man en macht hebben gewerkt om dit probleem te verhelpen. 

Wel zal VoIPGRID naar aanleiding van dit incident met BT in gesprek treden hoe zij in de toekomst dergelijke storingen gaan voorkomen.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan vooral contact met ons op.


Het team van VoIPGRID & Arcus IT